sreda, 9. december 2015

KRIŽEVA 2: VSE NAJBOLJŠE, ATI.

Na današnji dan pred – uf, preveč! – leti sem komaj čakala, da bo konec pouka. Mami si je tisti dan izjemoma vzela dopust. Morda je koristila ure, kot rečemo, teh je imela tako ali tako vedno preveč. Jaz se s tem seveda nisem obremenjevala, po glavi so se mi podile čisto drugačne skrbi. Sladke skrbi. Kot recimo: nama bo uspelo speči torto do konca, še preden bo ati prišel domov?! 


Po navadi sem šla iz šole, ki je bila od doma oddaljena dva kilometra, peš. A tisti dan je mami prišla pome, da sva šli skupaj v trgovino in nakupili potrebne sestavine. Sladko smetano, banane, kivi. Pa še nekaj drobnarij, ki jim nisem namenjala tolikšne pozornosti, je vrgla v košaro. In morda, če sem bila zares pridna, še liziko zame. 


Nato sva odšli domov in se lotili peke. V naši hiši je veljalo, da imam v kuhinji – čeprav sem bila punčka – dve levi roki. Brat Rok je bil spretnejši od mene, meni pa so se kar naprej dogajale nesreče. Ko sem, recimo, ubila jajce, ga je šlo četrt v posodo, večina pa po kuhinjskem pultu. Priznam, kadar sem bila za štedilnikom glavna jaz, je bila tam bomba. Moj Mitja bi vam zdajle najbrž rekel, da se to do danes še ni kaj dosti spremenilo. V svoj zagovor dodajam, da ko kuham jaz, kuham z ljubeznijo. In kljub vsem nezgodam – še vedno kuham! 


Mami je šlo najbrž veliko živcev, a mi je pustila veselje, da sem lahko ustvarjala skupaj z njo. Naredili sva tisti božanski sočni biskvit, ga obložili s sladko sadno kremo in tako še enkrat in še enkrat. Potem pa je prišel najboljši del – na zgornjo plast sva nanesli stepeno sladko smetano in narezani kivi. Ta del je v celoti pripadel meni. In ni bilo večjega veselja od tega, da sem lahko zelene krogce razporejala po svoji želji. Enkrat sem jih zgolj zložila v vrste, drugič sem iz njih oblikovala srce, tretjič sonce. Kot se mi je tisti hip pač zazdelo. 


Še slajše od torte pa je bilo pričakovanje, da ati končno pride iz službe. Kuhinjo smo do takrat že pospravili, mizo pobrisali in nanjo postavili pravkar pečeno sladico. Ko smo zaslišali njegov avto na dvorišču, smo prižgali svečke in kar cepetala sem od navdušenja, da bo končno videl, kaj smo mu pripravili. 


To torto je dobil, dokler smo še imeli mami, vsako leto. In vsako leto znova se je je razveselil, kot da je prvič. S svojim izrazom na obrazu je meni dal darilo, ki se ga bom spominjala do konca življenja.

Vse najboljše, ati. In obljubim, da se potrudim najti recept, da ti enkrat spet spečem mamino slavno sadno torto. Pa naj bo v kuhinji še takšna bomba! 


♥♠♦♣ 


Srce ji je vztrepetalo in v očeh je spet začutila solze.

Ni komentarjev:

Objavite komentar